Tour de France en Vive le Vélo blijven Vlaamse kijkers boeien en aanzetten tot solidariteit

Met prachtige kijkcijfers en een recordopbrengst voor de acties ten voordele van Kom op tegen Kanker van Vive le Vélo

 

Maandag 28 juli 2025 - Met een superspannende slotrit met winst voor Wout van Aert in Parijs werd de 112de Tour de France gisteren in schoonheid afgesloten. Ook dit jaar konden wielerfans van 5 tot 27 juli genieten van intense etappes door het adembenemende Franse landschap. De 3.320 km lange strijd met dit jaar 51.550 hoogtemeters wist opnieuw honderdduizenden Vlaamse kijkers aan het scherm en de radio te kluisteren.

Voor de ritverslagen van de Tour de France stemden gemiddeld 513.000 kijkers op VRT TV af (waarvan een kleine 10% via VRT MAX en Sporza.be). Dat is beter dan vorig jaar en het vierde beste cijfer in de voorbije 10 jaar.

Rit 15 (van Muret naar Carcassone met winst voor Tim Wellens) op 20 juli kon op het hoogste aantal kijkers rekenen: 678.000 kijkers.

Ook Vive le Vélo scoorde met gemiddeld 616.000 kijkers (waarvan een kleine 5% via VRT MAX ) beter dan vorig jaar. De uitzending op 7 juli (etappe Valenciennes- Duinkerke met winst voor Tim Merlier) scoorde het best met 725.000 kijkers.

Bovendien eindigde Vive le Vélo met een apotheose. In de laatste aflevering onthulde presentator Karl Vannieuwkerke trots de eindsom van de acties ten voordele van Kom op tegen Kanker. Het resultaat: maar liefst 560.372 euro - een absoluut record.

 

David Vansteenbrugge, Algemeen directeur van Kom op tegen Kanker: ‘Hartverwarmend om te zien hoe Karl Vannieuwkerke en zijn team erin slagen om elke zomer zoveel mensen te betrekken bij onze missie. Dit recordbedrag maakt het mogelijk om opnieuw te investeren in belangrijk kankeronderzoek én in betere ondersteuning voor mensen met of na kanker.’

 

Anne Stroobants

Communicatieverantwoordelijke Sporza

 

Share

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Sporza

Sporza is het aanbodsmerk voor sport van de VRT. Sporza brengt op een onpartijdige, onafhankelijke en betrouwbare manier sportnieuws, -verslaggeving en –duiding, zowel voor  gedreven sportfans als voor gelegenheidsliefhebbers. Sporza zet ook in op sportbeleving. Het maakt van populaire sporten sociale gebeurtenissen en helpt het publiek minder populaire sporten te ontdekken en waarderen. Sporza verzorgt een gedifferentieerd en multimediaal sportaanbod via de kanalen van de andere aanbodsmerken van de VRT, zijn eigen mediaplatformen en sociale media.

Voor pers (opgelet: kijkersvragen worden enkel beantwoord via de klantendienst)
Anne Stroobants
anne.stroobants@vrt.be

Voor kijkers en surfers
Klantendienst VRT
 02 741 31 11
www.vrt.be/nl/heb-je-een-vraag/

Klik hier voor interviews

Klik hier voor hogeresolutiefoto's

Het gebruik van fotomateriaal, grafisch materiaal en logo's is niet toegestaan zonder voorafgaande toestemming van VRT, hetzij via e-mail of na ontvangst van een login op het fotoportaal. Het gebruik van de login impliceert dat u instemt met de geldende rechten en gebruiksvoorwaarden.

Neem contact op met

Auguste Reyerslaan 52 1043 Brussel

www.sporza.be